Maar wat vinden ze er nu eigenlijk zelf van? Raïsa van Mast Agency was haar nieuwsgierige zelf en organiseerde een dubbelinterview tussen Spronken Orthopedie en Tricore.
Spronken Orthopedie (Belgie, Nederland, Frankrijk) is een onderdeel van de Spronken Group waarin ook Quality Production (Genk), de Wellness Kliniek(Genk en Barcelona), Kinétec (USA, Duitsland, UK en Frankrijk), Halo-Medical (UK) en Sprofit (België) ondergebracht zijn. De Belgische bedrijven Spronken Orthopedie, de Wellness Kliniek en Sprofit zijn klant bij Tricore.
Aan tafel:
Tom Philips en Frank Iliaens van Spronken Orthopedie (klant sinds 2018)
Jonas Camps en Stijn Derison van Tricore
Goeiemorgen allemaal! Vertel eens, wat doet Spronken precies?
Frank: “Spronken Orthopedie is een familiebedrijf, al meer dan 60 jaar actief in technische orthopedie en revalidatie. Bij ons kun je terecht voor braces, arm- en beenprotheses, beugels, voetheffers, korsetten, steunzolen en allerhande mobiliteitshulpmiddelen. Naast onze eigen gespecialiseerde productie unit, verdelen we ook toonaangevende merken.
In België stellen we zo’n 130 mensen tewerk, waarvan een groot deel zorgverleners. We hebben hier zeven winkels en 300 aanmeetlocaties in ziekenhuizen. Verder zijn we ook actief in Nederland en Frankrijk. Recent kwamen we uitgebreid in het nieuws met de opening van een gespecialiseerd Amputee Care Center voor prothesedragers.”
“We hadden een goed contact vanaf dag één.”
En wat doen jullie hier?
Frank: “Ik leid de back office, het magazijn en alles wat onder informatica valt. Operations manager is mijn officiële titel. Ik ben geen techneut, maar ik ken er genoeg van om te weten dat ze mij niks wijsmaken. (lacht)”
Tom: “Vier jaar geleden ben ik hier gestart als support medewerker, ter versterking van het interne IT-team. Intussen groeide ik door tot systeembeheerder. Zo ben ik onder andere de contactpersoon voor de first en second line support. Third line speel ik door naar Tricore. Robin, Jonas en Stijn werkten al samen met Spronken toen ik hier begon. We hadden een goed contact vanaf dag één.”
Wanneer speel je dan iets door naar Tricore?
Tom: “Bijvoorbeeld voor de aankoop van producten zoals laptops of smartphones. Verder contacteer ik hen als het belangrijk is om iets af te toetsen over security of bij de uitvoering van complexere configuraties. Bijvoorbeeld vragen over switches, firewalls of servers. Tricore is steeds op de hoogte van de nieuwste technologieën en best practices.”
Stijn, wat heeft het Tricore-team hier al verwezenlijkt?
Stijn: “In 2018 zijn we gestart met een budgetvriendelijke oplossing voor het bestaande serverpark. De huidige servers konden op dat moment nog wel een aantal jaren mee. We hebben toen ook gekozen om de servers voor Nederland en België in één serverpark in Genk te centraliseren.
Voordat Tom het IT-team vervoegde, hielpen we ook met first en second line issues. En toen Tom erbij kwam, hebben we hem opgeleid. Dat doen we altijd om onze interne contactpersoon mee te nemen in onze visie.
Later hebben we nog processorkracht aan de bestaande servers toegevoegd. En zojuist hebben we een totaalvernieuwing van het serverpark en de firewall doorgevoerd. We kozen hier voor Simplivity, een hyperconverged oplossing van HP Enterprise.
Verder spelen we altijd een ondersteunende en proactieve rol. Ook op vlak van IT-infrastructuur.”