Maar wat vinden ze er nu eigenlijk zelf van? Raïsa van Mast Agency was haar nieuwsgierige zelf en organiseerde een dubbelinterview tussen Spronken Orthopedie en Tricore. 

Spronken Orthopedie (Belgie, Nederland, Frankrijk) is een onderdeel van de Spronken Group waarin ook Quality Production (Genk), de Wellness Kliniek(Genk en Barcelona), Kinétec (USA, Duitsland, UK en Frankrijk), Halo-Medical (UK) en Sprofit (België) ondergebracht zijn. De Belgische bedrijven Spronken Orthopedie, de Wellness Kliniek en Sprofit zijn klant bij Tricore.

Aan tafel:

Tom Philips en Frank Iliaens van Spronken Orthopedie (klant sinds 2018)

Jonas Camps en Stijn Derison van Tricore

Goeiemorgen allemaal! Vertel eens, wat doet Spronken precies?

Frank: “Spronken Orthopedie is een familiebedrijf, al meer dan 60 jaar actief in technische orthopedie en revalidatie. Bij ons kun je terecht voor braces, arm- en beenprotheses, beugels, voetheffers, korsetten, steunzolen en allerhande mobiliteitshulpmiddelen. Naast onze eigen gespecialiseerde productie unit, verdelen we ook toonaangevende merken.

In België stellen we zo’n 130 mensen tewerk, waarvan een groot deel zorgverleners. We hebben hier zeven winkels en 300 aanmeetlocaties in ziekenhuizen. Verder zijn we ook actief in Nederland en Frankrijk. Recent kwamen we uitgebreid in het nieuws met de opening van een gespecialiseerd Amputee Care Center voor prothesedragers.”

“We hadden een goed contact vanaf dag één.”

En wat doen jullie hier?

Frank: “Ik leid de back office, het magazijn en alles wat onder informatica valt. Operations manager is mijn officiële titel. Ik ben geen techneut, maar ik ken er genoeg van om te weten dat ze mij niks wijsmaken. (lacht)”

Spronken-Tricore-2

 

Tom: “Vier jaar geleden ben ik hier gestart als support medewerker, ter versterking van het interne IT-team. Intussen groeide ik door tot systeembeheerder. Zo ben ik onder andere de contactpersoon voor de first en second line support. Third line speel ik door naar Tricore. Robin, Jonas en Stijn werkten al samen met Spronken toen ik hier begon. We hadden een goed contact vanaf dag één.”

Wanneer speel je dan iets door naar Tricore?

Tom: “Bijvoorbeeld voor de aankoop van producten zoals laptops of smartphones. Verder contacteer ik hen als het belangrijk is om iets af te toetsen over security of bij de uitvoering van complexere configuraties. Bijvoorbeeld vragen over switches, firewalls of servers. Tricore is steeds op de hoogte van de nieuwste technologieën en best practices.”

Stijn, wat heeft het Tricore-team hier al verwezenlijkt?

Stijn: “In 2018 zijn we gestart met een budgetvriendelijke oplossing voor het bestaande serverpark. De huidige servers konden op dat moment nog wel een aantal jaren mee. We hebben toen ook gekozen om de servers voor Nederland en België in één serverpark in Genk te centraliseren.

Voordat Tom het IT-team vervoegde, hielpen we ook met first en second line issues. En toen Tom erbij kwam, hebben we hem opgeleid. Dat doen we altijd om onze interne contactpersoon mee te nemen in onze visie.

Later hebben we nog processorkracht aan de bestaande servers toegevoegd. En zojuist hebben we een totaalvernieuwing van het serverpark en de firewall doorgevoerd. We kozen hier voor Simplivity, een hyperconverged oplossing van HP Enterprise.

Verder spelen we altijd een ondersteunende en proactieve rol. Ook op vlak van IT-infrastructuur.”

Tom, hoe vond je dat om opgeleid te worden door Tricore?

Tom: “Er was goeie pizza. (lacht) In mijn eerste week ging ik op visite om kennis te maken. Daarna kreeg ik een opleiding over de tools die ze gebruiken in hun Pro-Active plan, o.a. het documentatie- en monitoring platform. En tenslotte namen we een deep dive in de IT-infrastructuur van Spronken Orthopedie.

In het begin ondersteunden ze mij ook met first en second line support. Nu is dat enkel nog third line support, en dat zie je ook aan de uren. Het aantal reactieve uren dat Tricore presteert, is gereduceerd naar de helft.”

Jonas: “Dat is ook de bedoeling natuurlijk. We zijn er niet om zoveel mogelijk uren te draaien. We willen een sterk partnership opbouwen waarin we assisteren om de boel draaiende te houden.”

Spronken-Tricore-4

 

Voel je dat ook zo, Tom?

Tom: “In mijn ogen is Tricore een collega. Het is fijn om een klankbord te hebben. Ik weet dat ik kan rekenen op betrouwbare mensen. Het team is doorheen de jaren sterk gegroeid, maar ik weet altijd bij wie ik terecht kan voor een specifiek issue.”

“Al onze klanten krijgen toegang tot de tools waarmee we de infrastructuur proactief controleren.”

Frank, wat vind jij de grootste sterkte van Tricore?

Frank: “De voorstellen die ze doen zijn steeds down to earth en Tom kan altijd bij hen terecht. Dat vind ik belangrijk en apprecieer ik. Ook als Tom verlof heeft, kan ik op Tricore rekenen om de tickets op te volgen.”

Jonas: “Dat is natuurlijk ook makkelijker omdat we systemen delen. Al onze klanten krijgen toegang tot onze tools waarmee we de infrastructuur proactief controleren. Vooral het monitoring- en documentatie platform zijn een grote meerwaarde. Zo kijken we altijd naar dezelfde data en helpen we gebruikers op dezelfde manier. Of dat nu door Tom, Frank of een Tricore-collega is.”

Dat lijkt me een praktische manier van werken?

Tom: “Het documentatie platform is inderdaad een grote troef. Alle belangrijke informatie staat hierin. Denk aan informatie over gebruikers, toestellen, wachtwoorden en procedures waar we steeds op kunnen terugvallen.”

Jonas: “Enerzijds is een performante en stabiele IT-infrastructuur met hoge uptime belangrijk. Anderzijds moeten gebruikers ook zo productief mogelijk kunnen werken. Onze persoonlijke aanpak voor de gebruikers, het monitoren van systemen en de automatisatie van handelingen maakt hier zeker een verschil.

Hoe gebeurt die automatisatie?

Jonas: “Met ons monitoring platform lezen we enorm veel data uit. Hier koppelen we dan het geschikte gevolg aan. In sommige gevallen kan dit betekenen dat er automatisch een ticket wordt aangemaakt waar vervolgens manuele input voor nodig is. In andere gevallen pakken we het volledig geautomatiseerd aan.”

Cool! Heb je daar een voorbeeld van?

Jonas: “Denk aan allerhande bottlenecks of issues die voor downtime zorgen. Bijvoorbeeld laptops die trager opstarten dan normaal of een afname van de capaciteit van een batterij doorheen de jaren. Maar ook geavanceerdere problemen op servers en netwerkapparaten, zoals resource problemen of processen die stoppen met draaien. Op dat vlak kunnen we heel veel automatiseren zodat de impact steeds miniem blijft voor de gebruikers en er veel minder menselijke interventie nodig is.”

Spronken-Tricore-5

 

Dus samenwerken met Tricore, dat betekent: tevreden gebruikers, tijd besparen én minder kosten?

Tom: “Exact.”

Sounds good!

Ook op zoek naar een IT-partner als verlengde van je interne IT-team? Contacteer ons.

Deel het verhaal op Facebook Facebook