Simon van Mast Agency zocht Tricore & Gymna op om het verhaal achter deze samenwerking te leren kennen.

Het Limburgse familiebedrijf Gymna vestigde zich het afgelopen jaar in een gloednieuw hoofdkantoor in Diepenbeek. Is hun samenwerking met Tricore even knap als dit nieuwe gebouw? Dat lees je hier.👇

Hoe Tricore Gymna omtoverde:

  • Installatie en beheer van de nieuwe IT-infrastructuur
  • Van een reactief naar proactief IT-beheer
  • Daadkrachtige support helpdesk

Dag Frank en Liesbet. Vertel eens, wat doet Gymna?

Frank: “Gymna is een groothandel met alle benodigdheden voor kinesisten. Daarnaast bedienen we ook andere medische doelgroepen zoals huisartsen, verpleegkundigen en bandagisten. Daarvoor werken we met onze zustermerken Barthels (huisartsen en verpleegkundigen) en Vitamed (bandagisten).

Op die manier willen wij een one stop shop zijn voor deze medische praktijken. Ze kunnen bij ons echt voor alles terecht: van massagetafel of trainingstoestel tot een eenvoudige ontsmettingsspray.”

“Als je Tricore belt, krijg je altijd iemand aan de lijn die je ook effectief helpt.” — Liesbet (Gymna)

Zijn er eigenlijk veel partijen in België die dat doen?

Frank: “Neen, in BelgiĂ« zijn we vrijwel de enige die zich 100% toegespitst heeft op die doelgroep. Wij gaan daarin ook ver, want naast verkoop van alle benodigdheden doen wij ook de installatie ter plaatse en het onderhoud achteraf.

En wie van een lege ruimte start helpen we ook met de inrichting. Wij weten hoe je zo’n praktijk handig moet inrichten en toch ruim kan houden. Dit doen we via ons zusterbedrijf Architime. Ons aanbod gaat dus heel breed; alles wat onze doelgroep nodig heeft.”

Zijn jullie dan een ‘premium’ speler?

Frank: “Nee, dat niet. Iedereen kan bij ons terecht, ook starters of de kleinere budgetten. WĂ©l weten wij heel goed waar de kwaliteit in zit en wanneer je beter iets meer investeert. Wij kennen daarin ons vak, je zal altijd 100% geholpen zijn bij ons.”

Wat is elk jullie rol bij Gymna?

Frank: “Ik ben samen met mijn vader zaakvoerder van Gymna en dat nu ongeveer zeven jaar, sinds 2014.”

Liesbet: “Ik ben teamleider van de klantendienst en daarnaast coördineer ik ook onze IT. Ik zorg ervoor dat eventuele IT-problemen opgelost geraken. Ik los zelf wel niets op, want die kennis heb ik niet (lacht).”

Wanneer is de naam Tricore voor het eerst gevallen?

Liesbet: “Dat moet in de zomer twee jaar geleden geweest zijn. Ik weet die dag nog heel goed (lacht). We hadden de telefoon gepakt en Tricore opgebeld. Ze zijn diezelfde dag nog langsgekomen.”

Foto: Gymna verkoopt alle mogelijke benodigdheden voor medische praktijken zoals o.a. kinesisten.

Hoe verliep jullie eerste contact met Tricore?

Liesbet: “Eigenlijk was dat een heel fijn gesprek. Alles verliep vlot. We hadden eerder die dag al een gesprek met Jonas aan de telefoon. Hij had ons een hele duidelijk uitleg gegeven over de werking van Tricore.”

Frank: “Wat ik goed vond, was dat ze toen meteen met twee gekomen waren en allebei erg gedreven waren. Ze hadden een duidelijke visie hoe het moest lopen. Daar hadden wij sympathie voor.”

Wat heeft jullie over de streep getrokken om samen te werken?

Liesbet: “Vooral het directe contact en de proactieve aanpak. Bij de vorige partner liep dat niet zo goed. Ik moest regelmatig zelf de problemen aankaarten en blijven opvolgen. En dan kom je vaak op een helpdesk uit met veel mensen maar weinig antwoorden.

Met Tricore is dat een grote last die van mijn schouders valt. We hebben dus eigenlijk bewust gekozen voor de kleinere, meer gedreven speler.”

“Tricore? Een gedreven team met een duidelijke visie.” — Frank (Gymna)

Wat heeft Tricore uiteindelijk allemaal geĂŻnstalleerd bij Gymna?

Stijn (Tricore): “Je kan beter vragen wat wij niet gedaan hebben (lacht). De oude server van Gymna was niet krachtig genoeg om bijvoorbeeld SAP deftig te kunnen laten draaien.

Dat in combinatie met de nieuwbouw heeft ervoor gezorgd dat we een hele nieuwe IT-infrastructuur geĂŻnstalleerd hebben: server, back-up, netwerk, wi-fi, de werkplekken van de mensen, … alles eigenlijk.”

Merken jullie bij Gymna ook werkelijk een verschil na de vernieuwing?

Frank: “Jazeker, het is echt een grote stap voorwaarts. Dit nieuwe systeem is veel sneller, veel performanter. Ook wanneer er hier nu iets zou crashen, dan duurt het maar enkele minuten voor het weer hersteld is.”

Liesbet: “Klopt. Alles is veel performanter. Veel sneller. En Tricore heeft op onze werkplekken ook extra brede ‘curved monitors’ geïnstalleerd. Dat is echt een luxe om mee te werken. En het maakt indruk op klanten wanneer die hier binnen komen.

En daarnaast loopt de support nu ook veel vlotter. Als er een probleem is, kan ik niet enkel terugvallen op Ă©Ă©n persoon maar op het volledige team van Tricore.”

“Je wordt altijd direct geholpen bij Tricore” — Liesbet (Gymna)

Is er al eens een brandje geweest sinds de nieuwe setup?

Frank: “Nee, heel erg weinig. EĂ©n keer heeft onze SAP-software voor problemen gezorgd op de interne server. Dat was wel even stressen binnen ons team. Tricore is toen nog voor de start van de werkweek kunnen starten met de interventie, waardoor de schade beperkt gebleven is. Maar wel even spannend wanneer dat gebeurt :-)”

Zijn er zo nog spannende momenten geweest?

Frank: “Nee, eigenlijk niet. Wij zijn heel erg tevreden van Tricore.”

Liesbet: “Klopt, wij zijn heel tevreden. Als ik hen bel, krijg ik meteen iemand aan de lijn die je ook effectief helpt. Zo wilden we het ook.”

Foto: De nieuwe ‘Curved monitors’ – niet alleen een pronkstuk, ook handig om mee te werken.

Hoe zouden jullie het team van Tricore omschrijven?

Liesbet: “Heel erg gedreven. En daarnaast ook heel complementair. Ze hebben een duidelijke rolverdeling afgesproken.

Zo hebben Robin en Steven onze nieuwe workspaces geïnstalleerd: dat zijn de bureau’s van al onze medewerkers.

Daarnaast hebben Stijn en Pieter alles opgezet wat met het netwerk te maken heeft: de server, de backup, onze remote desktop, enzovoort.”

💡 Wist je dat: Pieter van Tricore zette voor Gymna een RDS-cluster op. Die laat medewerkers toe om van overal in te loggen op een soort centrale Gymna-computer, waardoor de snelle werking van de bedrijfsapplicaties gegarandeerd is.

“Als je Tricore belt, krijg je altijd iemand aan de lijn die je ook effectief helpt.” — Liesbet (Gymna)

Waarover zijn jullie het meest tevreden in de samenwerking?

Liesbet: “Ik denk de werkplekken. De werkplekken die ze maken zijn allemaal piekfijn in orde. De kabels zijn mooi weggewerkt. Dat is allemaal zo netjes en fijn. Daar houden wij echt van.”

Frank: “Waar zij veel aandacht voor hebben zijn bijvoorbeeld de kleuren van de kabels. De wifi heeft Ă©Ă©n kleur en een andere installatie weer een andere kleur. Ze maken het zo clean mogelijk. Dat geeft een goed gevoel. De klanten zien dat ook.”

Stijn en Robin, gingen jullie eigenlijk geen workout bike bestellen bij Gymna voor op jullie kantoor 🙂 ?

Robin: “Haha, dat wordt subtiel uitgesteld. We hebben wel onze mondmaskers en handgel hier gekocht (lacht). Maar inderdaad, die fitnessruimte zal er bij ons ooit moeten komen.”

Is er iets wat jullie tot slot nog graag willen meegeven aan Stijn en Robin?

Frank: “Als ze dezelfde drive en energie in Tricore blijven steken, gaan ze volgens mij ver geraken. En dan is het belangrijk om het kwaliteitsniveau dat ze nu hebben ook te kunnen blijven behouden.

Liesbet: “Dat klopt. Want als je groeit, loop je onvermijdelijk tegen muurtjes aan. Die groeipijnen hebben wij ook gekend bij Gymna.”

Frank: “Als ze zich blijven omringen met de juiste collega’s kan de kwaliteit hoog blijven. En dan is er misschien wel een mooie toekomst voor Tricore :-)”

Simon (Mast Agency): “Ok! Dankjewel Frank en Liesbet voor het gesprek.”

Meer weten over Gymna?
Surf naar www.gymna.be.

Deel het verhaal op Facebook Facebook